Lappfjärd Ungdomsförening r.f.

Lappfjärds ungdomsförening grundades 1896 och är idag en aktiv förening med ett rikt utbud av verksamhet som riktar sig till alla åldersgrupper.

Lappfjärds Ungdomsförening (LUF) har aktiviteter för alla åldrar. För barn ordnas bl.a filmvisningar, barnartister och den nyrenoverade bollhallen uthyrs till barnkalas. Ungdomar har möjlighet att spela innebandy, volleyboll, biljard, titta på TV eller göra nästan vad som helst i föreningens ungdomsrum. För de vuxna ordnas bl.a. fester och baler med olika teman.

Ungdomsföreningen erbjuder också utvecklingsstördas stödperson/vän gratis inträde till våra evenemang om ett Vänskapskort kan uppvisas, läs mer på http://www.ystavankortti.fi/sv/

Årsmöte 2022

Den 19 februari hade Lappfjärds ungdomsförening åresmöte. Verksamhetsberättelsen för 2021 lästes upp och man kunde konstatera att det blev ännu ett lyckat år, trots Covid-19. Under året 2021 har styrelsen inte kunnat ordna evenemang som vanligt. Men den traditionella återkommande evenemanget Lappfjärdshelgen kunde ordnas då man följde sjukvårdsdistriktets rekommendationer.

LUF tackar alla som stöder föreningens verksamheter!

Den nya styrelsen fick följande sammansättning under årsmötet:

Lukas Lassfolk, Ordförande

Torbjörn Rosenback, Vice ordförande & evenemangsansvarig

Lina Ingves, Sekreterare

Rasmus Lillkull, Informationsansvarig & vice sekreterare

Johannes Gröndahl, Kassör

Jesper Hemgård, Disponent & husmor

André Engelholm, Evenemangsansvarig

Antony Engelholm, Medlemsansvarig

Josephine Isuls, Suppleant

Richard Lövholm, Suppleant

Robin Nygren, Suppleant

Årets styrelse kommer att jobba för en trivsam lokal, ett gott samarbete mellan andra föreningar i byn och sträva efter ett händelserikt och roligt verksamhetsår.